Digitaalne õppevara – õpileping

Link ainele : Digitaalne õppevara – Tallinna Ülikooli haridustehnoloogia magistriõppe kursus (wordpress.com)

Esimene teema on valminud digitaalse õppevara esimese loengu kodutööna.

Teema – Õpetajana töötades huvitavad mind eelkõige praktilised ja minu igapäevast tööd puudutavad teemad nagu digitaalsed õppematerjalid, nende koostamise protsess ja kvaliteet. Kindlasti on need teemad seotud autoriõigustega. Olen teadlik vaid vähestest repositooriumite olemaolust (teadvustamata selle nimetuse tähendust) ja kindlasti on need alakasutatud minu poolt- see võiks nüüd muutuda.

Eesmärgid 

Eesmärk 1. Olen teadlik erinevatest repositooriumitest, nende võimalustest ja eripäradest. Miks? Teen ennast e-koolikotiga sõbraks, et mõista selle keskkonna otsingusüsteemi, et lihtsustada minu igapäevast tööd. Laen e-koolikotti enda loodud õppematerjali, mis vastab kvaliteetse õppevara nõuetele, et soodustada materjalide ringkasutust.

Eesmärk 2. Oskan digitaalse õppevara loomisel järgida sisulitsentse ja autoriõiguse põhimõtteid. Miks? Sellega on tagatud minu loodud õppematerjalide probleemivaba levitamine.

Eesmärk 3. Oskan koostada õppekavale vastavaid atraktiivseid ja interaktiivseid õppematerjale (testi, küsimustikud, multimeedia). Miks? Õppetöö riksatamine minu enda jaoks, minu õpilaste jaoks ja ka võimalusel kolleegide jaoks (kolleegilt kolleegile sisekoolitused).

Strateegiad – Kuidas ma kavatsen oma eesmärgid saavutada? Missugused tegevused ma pean läbi viima ja mis järjekorras?

Eesmärkide saavutamiseks kavatsen osa võtta kõikidest kontakttundidest ja olla neis ka “kohal”. Kodutööde õigeaegne (võimalusel enneaegne) esitamine eeldab head ajaplaneerimist, mille paremaks toimimiseks olen seekord ühildanud töö ja kooli kalendrid. Püüan õppida läbi praktika ja siduda loengu sisu tööga ehk katsetada uusi teadmisi oma igapäevatöös õpilastega.

Vahendid/ressursid 

Jätkan varasemate ja praeguste kursusekaaslaste blogipostituste lugemist, et avardada mõttemaailma. Ideid ammutan repositooriumitest. Ligi hoian loengumaterjalid, vajadusel kasutan võimalust loengut taaskuulata.

Hindamine 

Grupitöö tulemusena on valminud digiõppevara, mis sobob avaldamiseks ekoolikotis. Minu töökavadesse on ilmunud uued erinevatest repositooriumitest leitud digitaalsed õppevarad ja olen loonud neid ka ise oma õpilaste jaoks.

Aine on edukalt läbitud.

Üks kommentaar “Digitaalne õppevara – õpileping

Lisa kommentaar